BVO en mindervalidencoördinator

Geplaatst op: 30 nov, 2015

In de conceptversie van de richtlijnen licentie-eisen van de KNVB is een passage opgenomen met betrekking tot het verplicht aantrekken van een mindervalidencoördinator per 1 januari 2016. De mindervalidencoördinator wordt verantwoordelijk gesteld voor het toegankelijk maken van alle stadionvoorzieningen en -faciliteiten voor minder valide supporters. De mindervalidencoördinator dient daarbij op regelmatige basis overleg te voeren en samen te werken met zaaksbetrokken collega’s.

 

De functie van mindervalidencoördinator hoeft niet door een nieuwe medewerker te worden ingevuld, maar mag bijvoorbeeld worden gecombineerd met de taken van een supporterscoördinator. De supporterscoördinator mag echter niet dezelfde persoon zijn als de veiligheidscoördinator.

 

Zodra de wijziging in de licentie-eisen in de aankomende ledenvergadering van de sectie betaald voetbal van de KNVB wordt aanvaardt, zal iedere BVO vanaf 1 januari 2016 deze taken moeten beleggen bij haar personeel of extra personeel moeten aantrekken. Het is raadzaam om de specifieke taken van de mindervalidencoördinator in de functiebeschrijving van de betreffende persoon op te nemen.

 

Voor meer informatie aangaande het bovenstaande of indien u hulp nodig heeft bij het opstellen van de benodigde functieomschrijving kunt u contact opnemen met Andrea Timmerman (FBO).